استفاده از نخودچی کیلویی در تهیه قورمه سبزی

فواید خوردن نخود چیست؟
یکی از فواید نخود مربوط به تعادل در جذب گلوکز است که از عدم تعادل در سطح قند خون جلوگیری می کند.

علاوه بر این، به لطف کمک های ویتامین و تغذیه ای این حبوبات، به غذایی تبدیل شده است که به دست آوردن انرژی را تسهیل می کند.

به دلیل داشتن فیبر بالا، به یک غذای عالی برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست تبدیل می شود، زیرا به تنظیم دستگاه روده کمک می کند.

هنگام تجزیه و تحلیل خواص نخودچی کیلویی، به این نکته توجه می کنیم که این یک غذای ایده آل برای افراد در گروه های سنی مختلف است.

به عنوان مثال، به دلیل داشتن پتاسیم و سایر مواد معدنی برای کودکان ایده آل است، همچنین به دلیل داشتن اسید فولیک بالا برای زنان باردار مناسب است.

نکاتی برای پختن نخود در خانه
چیزی که در اسپانیا متداول است این است که دستور العمل ها از نخود متوسط ​​​​تهیه می شود که رنگ زرد مشخصی دارد، در برخی مناطق نسخه نخود سفید تهیه می شود که کمی غلیظتر است.

و در جوامع خاصی مانند اندلس، قدردانی از دستور العمل های نخود پردوسیلانو رایج است، زیرا این یک نسخه کوچکتر از این حبوبات است.

نخودچی کیلویی

متخصص تغذیه می‌گوید: اگر پروتئین حیوانی مصرف نمی‌کنید، به نخود توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کیفیت پروتئین موجود در نخود بهتر از سایر انواع حبوبات است و این به این دلیل است که تقریباً تمام اسیدهای آمینه ضروری به جز متیونین را در خود دارد.

اگر نه تنها کنترل وزن برای شما مهم است، بلکه سرمایه گذاری برای سلامتی شما نیز مهم است، یک بسته نخود بخرید.

یک مطالعه 12 هفته ای نشان داد که 45 نفر که 728 گرم نخود در هفته می خوردند، کاهش قابل توجهی در سطح انسولین، عامل مهمی در کنترل قند خون، داشتند.

نخود نه تنها شاخص گلیسمی پایینی دارد، بلکه به تنظیم سرعت افزایش گلوکز خون بعد از غذا کمک می کند.

توجه به این نکته ضروری است که فیبر نخود عمدتاً محلول است، به این معنی که با آب مخلوط می شود و یک ماده ژل مانند در دستگاه گوارش ایجاد می کند.

این نوع فیبر مدفوع منظم را تضمین می کند، از باکتری های سالم حمایت می کند و از رشد بیش از حد موارد ناسالم جلوگیری می کند بنابراین، خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ کاهش می یابد و فیبر محلول و سیتوسترول موجود در نخود به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد LDL کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.