استفاده از چرم نفیس مشهد در ساخت ساعت رویال لندن

چرم ماده ای مقاوم و کشسان است که از دباغی پوست حیوانات تولید می شود.

پوست گاو محبوب ترین ماده خام برای تولید چرم نفیس مشهد است و برنزه شدن پوست فرآیندی است که مقاومت پروتئین های پوست از جمله کلاژن را افزایش می دهد.

در بیشتر موارد، کلاژن با استفاده از طیف وسیعی از کاربردهای نهایی به روشی بهتر، مقاومت پوست گاو را در برابر عواملی مانند گرما، مواد شیمیایی و عوامل میکروبیولوژیکی که بر پوست گاو تأثیر می‌گذارند، افزایش می‌دهد.

چرم گاوی از دو پوسته اصلی ترکیبی کوریم و چرم تشکیل شده است.

الیاف کلاژن در کوریم پوست نازک‌تر و کشسان‌تر هستند و هر چه بیشتر بافت بیرونی را بررسی کنیم، الیاف ضخیم‌تر و پایدارتر می‌شوند، زیرا الیاف متراکم‌تر و محکم‌تر هستند.

ضخامت قشر کوریم باعث افزایش سن گاوها می شود و به همین دلیل ممکن است پوست گاوهای جوان نازکتر و نرمتر از حیوانات مسن باشد.

چرم نفیس مشهد

ه همین دلیل، بافت بیرونی پوشیده از مو اغلب دارای لکه هایی است، به عنوان مثال، گزش حشرات، جای زخم یا آثار سوختگی که گاهی منجر به برداشتن لایه بالایی بافت خارجی می شود و پوست را نرم و صاف می کند.
یکی دیگر از موضوعات موثر بر کیفیت و عملکرد چرم، فیزیولوژی پوست حیوانات (گاو) است که یکی از پیچیده ترین مباحث در زمینه چرم است و عوامل فیزیولوژیکی متعددی در کیفیت و تولید چرم نقش دارند که عبارتند از تغذیه، آب و هوا، زیستگاه گاوها و بخشی که اجداد از آن تولید شده است.

پوست صورت و پاهای حیوانات کم کیفیت ترین و قسمت های مرکزی بدن حیوان (کمر و کمر) بهترین کیفیت پوست را دارد.

چرم چند لایه
ویژگی های اصلی چرم های لمینت این است که کامپوزیت دو یا چند لایه هستند که لمینت به سمت گوشت چسبانده شده است همچنین تفاوت این نوع چرم با چرم روکش دار این است که لمینت بیش از 30 درصد ضخامت کلی چرم ها را تشکیل می دهد.

مزایا
• سطح ثابت
• مقداری انعطاف و قدرت
• ثبات رنگ و نور خوب است

معایب
• فاقد ظاهر طبیعی است
• متخلخل نیست
• عملکرد بدنی آنچنان خوب نیست (مایل است ترک بخورد)

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.