زیره سبز و زیره سیاه: مصارف سنتی، ترکیبات شیمیایی

دانه های زیره سبز (شکل 1) از گیاه دارویی Cuminum cyminum، بومی شرق مدیترانه تا جنوب آسیا و متعلق به خانواده Apiaceae – عضوی از خانواده جعفری به دست می آیند. دانه های زیره مستطیلی و زرد مایل به خاکستری هستند. دانه‌های زیره از زمان‌های قدیم به‌صورت کامل و به‌صورت آسیاب‌شده به‌طور گسترده در چندین آشپزی از فرهنگ‌های غذایی مختلف استفاده می‌شوند.

در هند، دانه های زیره برای هزاران سال به عنوان یک ماده سنتی غذاهای بی شماری از جمله کورما و سوپ مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین ترکیبی از چندین ترکیب ادویه دیگر را تشکیل می دهد و طرز تهیه مربای هویج غلیظ چیست.

علاوه بر مصارف غذایی، در طب سنتی نیز کاربردهای فراوانی دارد. در سیستم پزشکی آیورودا در هند، دانه های زیره دارای ارزش دارویی بسیار زیادی هستند، به ویژه برای اختلالات گوارشی. از آنها در اسهال مزمن و سوء هاضمه استفاده می شود.

سیاه دانه (همچنین به نام زیره سیاه، سیاهدانه نیز شناخته می شود) (شکل 1) یک گیاه گلدار یک ساله از خانواده Ranunculaceae است و بومی جنوب اروپا، شمال آفریقا و آسیای جنوب غربی است. قیمت مبل راحتی ارزان در منطقه خاورمیانه مدیترانه، جنوب اروپا، شمال هند، پاکستان، سوریه، ترکیه، ایران و عربستان سعودی زیاد است.

دانه‌های سیاه‌دانه و روغن آن‌ها سابقه طولانی در استفاده از فرهنگ عامیانه در تمدن هند و عرب به عنوان غذا و دارو دارند (Yarnell and Abascal, 2011). دانه های N. sativa طعم و عطر تند و تلخی دارد و به عنوان ادویه در غذاهای هندی و به طور گسترده در غذاهای خاورمیانه استفاده می شود. دانه سیاه دانه بو داده خشک، کاری، سبزیجات و حبوبات را طعم می دهد.

سیاه دانه در غذا به عنوان افزودنی طعم دهنده در نان و ترشیجات استفاده می شود. همچنین به عنوان یک ماده تشکیل دهنده مخلوط ادویه (پانچ فورون) و همچنین مستقل از بسیاری از دستور العمل ها در غذاهای بنگالی استفاده می شود. طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم به طور سنتی به عنوان یک ماده نگهدارنده در مومیایی سازی در تمدن مصر باستان استفاده می شد.

زیره سیاه سابقه طولانی استفاده به عنوان دارو در سیستم پزشکی سنتی هند مانند Unani و Ayurveda دارد (Sharma et al., 2005). دانه زیره سیاه به طور سنتی در کشورهای جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه برای درمان بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، روماتیسم و سایر بیماری های التهابی استفاده می شود و تعرفه گذاری خدمات پرستاری شامل چه کسانی میشود؟

  • منابع:
    1. Cumin and black cumin: traditional uses, chemical compounds
  • تبلیغات:
    1. سرویس اجاره ای برای لباس کودکان
    2. کره بادام زمینی در میان بزرگسالان و کودکان به طور یکسان مورد علاقه است
    3. روغن هایی که باعث آلرژی شدید می شوند
    4. با چیلر موهای خود را رنگ کنید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.