صیفی جات در اصفهان باعث با شکوه شدن یک مراسم عروسی شد

زمانی که از صیفی جات در اصفهان صحبت به میان می آید اولین محوصل سیب زمین است که جلب توجه می کند زیراب جزو ان دسته از صیفی جات است که می توان گفت در بیشتر غذاها کاربرد دارد و استفاده می شود.

با توه به خواص فراوان و قیمت مناسبی که دارد و اینکه راحتترین نوع کاشت را دارد در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر گیاه شناسی، سیب زمینی متعلق به خانواده شب بو است. گیاه بالای زمین دارای گل های سفید یا بنفش است، غده های سیب زمینی در زیر زمین رشد می کنند. شاخه ها از غده مادر رشد می کنند که از نظر گیاه شناسی شاخه هایی هستند.

شاخه های زیرزمینی متورم می شوند و سیب زمینی های جدید ظاهر می شوند.

برای محافظت، گیاه نوعی بافت چوب پنبه ای را تشکیل می دهد که ما آن را به عنوان پوسته می شناسیم. غده اندام ذخیره گیاه است. پس از یک مرحله استراحت، میکروب ها دوباره از چشم غده ها که از نشاسته موجود در غده ها تغذیه می کنند، رشد می کنند.

صیفی جات

سیب زمینی ها را با توجه به کاربرد مورد نظر می توان به دو دسته سیب زمینی سفالی و سیب زمینی صنعتی تقسیم کرد.

مواد تشکیل دهنده و شکل سیب زمینی برای فرآوری صنعتی مهم است: سیب زمینی صنعتی معمولاً دارای محتوای نشاسته بالاتری نسبت به سیب زمینی ظروف است. برای سیب زمینی سرخ کرده طولانی، به توده های بزرگ نیاز دارید، برای لایه برداری صنعتی، سطح صاف مهم است.

برای مصرف کنندگان، تمایز بین انواع مومی، عمدتا مومی و آردی – از سالاد سیب زمینی گرفته تا پوره سیب زمینی، بسته به کاربرد مورد نظر، مهم تر است.

سیب زمینی را در آوریل یا مه زمانی که خاک به اندازه کافی خشک شده است با دستگاه کاشت سیب زمینی می کارند. آنها در دمای هشت تا ده درجه خاک بهتر جوانه می زنند.

به منظور دستیابی به یک فصل رشد طولانی قبل از برداشت، سیب زمینی ها باید در ابتدای سال در زمین کاشته شوند. اما پس از آن خطر آسیب سرمازدگی بیشتر است.

حدود 40000 بوته سیب زمینی سفره ای در یک هکتار و 37000 برای سیب زمینی فرآوری شده رشد می کنند. در اینجا شما کمتر می کارید تا سیب زمینی ها فضای بیشتری داشته باشند و ضخیم تر شوند.
برای سیب زمینی، کشت در سدها ایجاد شده است. زمین کمی گرم می شود که برای گیاهان گرما دوست خوب است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.