هزینه های زیست محیطی بالا برای تولید کیف چرم

شاخص پایداری مواد هیگ ائتلاف پوشاک پایدار – که تأثیر را تا مرحله ساخت اندازه‌گیری می‌کند – به اکثر چرم طبیعی تأثیر ۱۵۹ (در مقایسه با ۴۴ برای پلی‌استر و ۹۸ برای پنبه) می‌دهد، به دلیل سهم بالای آن در گرمایش جهانی و استفاده از آب و آلودگی.

دباغی سمی ترین مرحله در فرآوری چرم است و درصد بالایی از تولید همچنان از دباغی کروم استفاده می کند. پوست‌ها را در بشکه‌های آب، نمک‌های کروم و مشروب دباغی ریخته می‌شوند تا از تجزیه آن‌ها جلوگیری کرده و چرمی انعطاف‌پذیر و با رنگ تند به دست آورند.

این ماده لجنی از مواد شیمیایی و گازها از جمله کروم سرطان زا (IV) تولید می کند. این به قدری مضر است که قوانین سختگیرانه حاکم بر آن، کارخانه های چرم سازی را در ایالات متحده و اروپا تعطیل کرده است. طبق گزارش EPA، 70 درصد از آلودگی آب در ایالات متحده از مزارع کارخانه ها ناشی می شود. چرم خام تبریز در واقع بیشترین تأثیر را بر اتروفیکاسیون دارد زیرا فاضلاب اغلب بدون تصفیه به آبراهه های محلی جریان می یابد.

کارگران دباغی – از جمله کودکان 10 ساله در برخی کشورها – در معرض خطر عوارض جانبی شدید قرار گرفتن در معرض این مواد سمی هستند. اثرات حاد شامل تحریک دهان، راه های هوایی و چشم است. واکنش های پوستی؛ مشکلات گوارشی، آسیب کلیه یا کبد؛ سرطان طولانی مدت و مشکلات تولید مثلی.

گروه کاری چرم یک ابتکار چندجانبه است که شامل برندها، تامین کنندگان، تولیدکنندگان، سازمان های غیردولتی و کاربران نهایی است. این پروتکل از یک پروتکل حسابرسی استفاده می‌کند که انطباق با محیط زیست و قابلیت‌های عملکرد دباغ‌ها را ارزیابی می‌کند و شیوه‌های تجاری زیست‌محیطی پایدار را در صنعت چرم ترویج می‌کند.

LWG تخمین می زند که 20 درصد از کل چرم خام کفش توسط ممیزی های آنها پوشش داده می شود که مواد شیمیایی، زباله، مدیریت آب و مسائل ایمنی مربوط به دباغی ها را ارزیابی می کند. حدود 42 برند و همچنین 36 تامین کننده و بسیاری از کارخانه های دباغی دیگر اعضای LWG هستند. روش‌های دباغی جایگزین وجود دارد – به هر حال، چرم برای قرن‌ها بدون مواد شیمیایی سنگین تولید می‌شد.

پایان لوکس بازار شاهد احیای تکنیک باستانی دباغی با عصاره های گیاهی بوده است. پوست، چوب، انواع توت ها، ریشه و برگ ها برای رنگ آمیزی و حفظ پوست مورد استفاده قرار می گیرند و ضایعات مضر بسیار کمتری تولید می کنند و یک چرم مصنوعی طرح دار زیست تخریب پذیر تولید می کنند. با این حال، بسیار بیشتر از پردازش شیمیایی طول می کشد.

فدراسیون تولیدکنندگان عصاره دباغی (TEPF) به گسترش بهترین شیوه در میان دباغان برای ترویج استفاده از چرم گیاهی برای طراحان و مصرف کنندگان اختصاص دارد. در حال حاضر 43 سازمان عضو از بخش تامین کننده چرم دارد

Novo Campo شیوه های پایدار را در مزارع گاو در منطقه آمازون ترویج می کند که به کاهش جنگل زدایی کمک می کند.

  • منابع:
    1. Sustainable leather production
  • تبلیغات:
  1. اخذ نمایندگی آبلیمو 1 لیتری شیشه ای

  2. باربند وانتی که از لوله پلیکا ساخته شده است!

  3. فروشگاه فروش دستگاه صنعتی سبزی خردکن

  4. قیمت عمده سطل پلاستیکی در اصفهان

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.