زخم هایی که بریدگی عمیق دارند را با عسل درمان کنید

مکانیسم مولکولی دقیق ترمیم زخم با استفاده از عسل هنوز مشخص نشده است. با این حال، توصیه های متعددی در مورد پانسمان مناسب زخم با عسل ارائه شده است. نوع زخم و درجه شدت آن بر اثربخشی تأثیر می گذارد.

عسل انتخاب شده باید به مقدار کافی استفاده شود تا در صورت رقیق شدن با ترشحات زخم در آنجا باقی بماند. باید لبه های زخم را بپوشاند و از آن خارج شود. نتایج بهتری هنگام اعمال روی پانسمان نسبت به زخم حاصل می شود. تمام حفره ها باید به اندازه کافی با عسل کوهی پر شوند و از پانسمان انسدادی استفاده شود تا از تراوش از زخم جلوگیری شود.

در سوختگی، اثرات تسکین دهنده اولیه و بعداً التیام سریع دارد. به عنوان سد زخم در برابر کاشت تومور در جراحی لاپاراسکوپی انکولوژیک استفاده شده است. هیچ عفونتی از استعمال عسل روی زخم های باز گزارش نشده است. نقش درمانی بالقوه ای در درمان التهاب لثه و بیماری پریودنتال دارد. در یکی از موارد قطع زانو در پسر جوانی که به شدت آلوده به سودو بود.

اورئوس و عدم پاسخ به درمان معمولی، استفاده از پدهای پانسمان فعال مانوکا استریل شده منجر به بهبودی کامل در ده هفته شد. نتایج مشابهی در مورد سوختگی یافت می شود. پانسمان عسل روند بهبود را تسریع می کند، زخم را عقیم می کند و درد را کاهش می دهد. مطالعات در مورد قانقاریای فورنیه بهبود سریع با کاهش ادم و ترشح، بازسازی سریع و جای زخم کم یا بدون، دبریدمان موثر زخم و کاهش مرگ و میر را نشان داد.

عسل کوهی بلوچستان به طور موفقیت آمیزی برای درمان زخم پس از جراحی رادیکال برای سرطان سینه و وریدهای واریسی استفاده می شود. همچنین به دنبال جراحی رادیکال برای کارسینوم فرج که منجر به ایجاد زخم عاری از عفونت با حداقل دبریدمان زخم و بستری در بیمارستان می شود، استفاده می شود.

در بیماران مبتلا به عفونت زخم بعد از عمل جراحی سزارین یا هیسترکتومی، مصرف موضعی عسل ارگانیک کوهی باعث ریشه‌کنی سریع‌تر عفونت‌های باکتریایی، کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک و بستری در بیمارستان، تسریع بهبود زخم و ایجاد حداقل اسکار می‌شود. اثربخشی مشابهی در زخم بستر و زخم های پوستی مشاهده می شود.

کارآزمایی‌های بالینی برای مقایسه پانسمان عسل در سوختگی‌ها با پانسمان غشای آمنیوتیک انجام شده‌اند. سس سولفادیازین نقره و سس پوست سیب زمینی آب پز. پانسمان عسل طبیعی آویشن در این موارد بهبودی بهتری نشان داد و بهبودی زودهنگام با درجه کمتر انقباض و اسکار را نشان داد. حفظ بافت شناسی خوب پیوندهای پوست پس از درمان با عسل نیز شرح داده شده است.

یک کاربرد غیرمعمول عسل استفاده از آن به عنوان وسیله ای برای تایید وجود سرخک در مراحل اولیه آن بود. عسل بر روی فوران‌ها ماساژ داده می‌شود که در مورد سرخک، روز بعد مشخص‌تر می‌شود. استفاده مداوم از عسل تا زمان ناپدید شدن کامل فوران ها انجام می شود.

  • منابع:
    1. Wound healing with honey
  • تبلیغات:
    1. براق کردن کاشی آشپزخانه با استفاده از روغن موتور
    2. خرید مستقیم براق کننده قلع
    3. مرجع پخش پمپ آبیاری باغ
    4. مرکز پخش نرمه گندله سنگ آهن

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.