تاریخچه کوکی ها

در آمریکا، قیمت کلوچه سنتی نرم از تولید به مصرف به عنوان یک کیک نازک، شیرین و معمولا کوچک توصیف می شود. طبق تعریف، یک کلوچه می‌تواند هر یک از انواع کیک‌های شیرین دستی و مبتنی بر آرد باشد، چه ترد و چه نرم. هر کشوری کلمه خاص خود را برای “کوکی” دارد. ما می دانیم که به عنوان کوکی ها در انگلستان و استرالیا بیسکویت نامیده می شود، در اسپانیا آنها galletas هستند. آلمانی‌ها به آن‌ها کیک یا Plzchen برای کلوچه‌های کریسمس می‌گویند و در ایتالیا نام‌های مختلفی برای شناسایی اشکال مختلف کوکی‌ها از جمله آمارتی و بیسکوتی و غیره وجود دارد. نام کوکی از کلمه هلندی koekje به معنای کیک کوچک یا کوچک گرفته شده است. بیسکویت از کلمه لاتین bis coctum به معنای “دوبار پخته شده” گرفته شده است.

به گفته مورخان آشپزی، اولین رکورد تاریخی از کوکی ها استفاده از آنها به عنوان کیک آزمایشی بود. مقدار کمی از خمیر کیک برای تست دمای فر پخته شد.

قرن هفتم پس از میلاد – تصور می‌شود قدیمی‌ترین کیک‌ها به سبک کوکی‌ها به قرن هفتم پس از میلاد برمی‌گردد، ایران (ایران کنونی)، یکی از اولین کشورهایی که شکر کشت کرد (کیک‌ها و شیرینی‌های مجلل در نسخه‌های بزرگ و کوچک در امپراتوری ایران به خوبی شناخته شده بودند. ) و  قیمت خرید کیک سنتی از تولید به مصرف بسیار به صرفه بود. به گفته مورخان، شکر یا از مناطق پست بنگال یا در جاهای دیگر در آسیای جنوب شرقی منشأ گرفته است. شکر به ایران و سپس به مدیترانه شرقی گسترش یافت. با حمله مسلمانان به اسپانیا، سپس جنگ های صلیبی و توسعه تجارت ادویه، فنون پخت و پز و مواد تشکیل دهنده عربستان در شمال اروپا گسترش یافت.

از وب سایت، چقدر شیرین بود: نیشکر از دنیای باستان تا دوره الیزابت، توسط برندی و کورتنی پاورز:

در سال 510 قبل از میلاد، سربازان گرسنه امپراطور داریوش در نزدیکی رودخانه سند بودند که تعدادی نی را کشف کردند که بدون زنبور عسل تولید می کند. بدیهی است که این تماس اولیه با منابع آسیایی نیشکر تأثیر چندانی نداشت، بنابراین در سال 327 قبل از میلاد توسط اسکندر مقدونی که فرهنگ آن را در ایران گسترش داد و آن را در مدیترانه معرفی کرد، دوباره کشف شد. این آغاز یکی از بهترین محصولات مستند قرون وسطی بود.

  • منابع:
    1. History of Cookies

  • تبلیغات:
  1. آیا دستگاه پیش روی می تواند یک عدس را آبگیری نماید؟

  2. استفاده از بذر بادمجان در ترشی

  3. ماجرای زنی با صورت پوشیده در خیابان چه بود!!!

  4. فروش اتصالات پلی اتیلن | توزیع و پخش ارزان ترین لوله در تهران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.