پسته سیرجان عمده کودک را خوردن مولتی ویتامین بی نیاز می کند

از گذشته تا کنون پسته سیرجان عمده در ردیف 4 تا از مهم ترین مغزیجات برای رشد کودکان قرار گرفته است.

منطقاً در صورت حساسیت غذایی باید از پسته پرهیز کرد. در عوض هیچ گونه منع مصرفی در رایج ترین اشکال عدم تحمل غذایی، مانند بیماری سلیاک و عدم تحمل لاکتوز وجود ندارد.

آنها می توانند آزاد کننده هیستامین باشند، بنابراین بهتر است در صورت عدم تحمل شدید هیستامین از آنها اجتناب کنید.

در صورت ابتلا به فنیل کتونوری و حتی در صورت ابتلا به هیپراوریسمی، به ویژه با حملات نقرس، این ماده غذایی توصیه نمی شود.

پسته هیچ محدودیتی در رژیم غذایی گیاهخواری، وگان و خام ندارد. همین امر در مورد فلسفه ها و/یا ادیان از هر نوع صدق می کند.

میانگین سهم پسته 10 گرم (حدود 50-60 کیلو کالری) است.

پسته
ارتفاع این درخت تا 10 متر می رسد. دارای برگهای برگریز به طول 10-20 سانتی متر است. گیاهان دوپایه با درختان نر و ماده هستند.

گلها به صورت اپتوز، تک جنسیتی و به صورت خوشه ای دسته بندی شده اند. میوه به درستی یک دروپه است که حاوی یک دانه دراز – بخش خوراکی است. این میوه دارای پوسته بیرونی سفت و کرم رنگ است.

این دانه دارای پوستی بسیار نازک به رنگ ارغوانی و پالپ سبز روشن با طعمی خاص است. هنگامی که میوه می رسد، پوسته از سبز به زرد متمایل به قرمز تغییر می کند و تمایل به باز شدن دارد.

این پدیده که به‌عنوان معیار انتخاب گیاه‌شناسی نیز استفاده می‌شود – به دلیل سهولت بیشتر پوسته‌اندازی – به نام dehiscence شناخته می‌شود و با ایجاد یک صدای مشخص – “پاپ” رخ می‌دهد.
پسته یک گیاه معمولی بیابانی است و نسبت به شوری خاک بسیار مقاوم است. هنگامی که با آبی حاوی 3000-4000 ppm نمک های محلول آبیاری شود، به خوبی رشد می کند.

این گونه نسبتاً مقاوم است، اگر در شرایط مناسب نگهداری شود، و می تواند در دمای 10- درجه سانتی گراد در زمستان تا +48 درجه سانتی گراد در تابستان زنده بماند.

به مکان آفتابی و خاک با زهکشی خوب نیاز دارد. آنها به سختی می توانند در شرایط رطوبت بالا دوام بیاورند و اگر خاک به خوبی زهکشی نداشته باشد در زمستان مستعد پوسیدگی ریشه هستند.

تابستان های طولانی و گرم برای رسیدن صحیح میوه ضروری است. هر درخت پسته به طور متوسط ​​25 کیلوگرم (حدود 25000) بذر در سال تولید می کند. اکثر پسته ها برای جلوگیری از لکه دار شدن پوسته ها با ماشین چیده می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.