پیامدهای شناختی لباس رسمی

برخی تحقیقات روانشناسی در سال‌های اخیر، یک غزل قدیمی را مانند یک فکر ناقص جلوه می‌دهند: لباس‌ها مرد را می‌سازند… بله؟ ادامه دادن؟

به نظر می رسد که لباس باعث می شود مرد جهان را متفاوت درک کند.

یک مطالعه جدید به طور خاص به چگونگی تغییر لباس های رسمی در فرآیندهای ثبت نام وام اشتغال کمیته امداد افراد می پردازد. آبراهام روچیک، نویسنده این مطالعه و استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، نورتریج، می‌گوید: «پوشیدن لباس‌های رسمی به ما احساس قدرتمندی می‌دهد، و این دیدگاه اساسی ما را از جهان تغییر می‌دهد».

روچیک و همکارانش دریافتند که پوشیدن لباس‌هایی که رسمی‌تر از حد معمول هستند، باعث می‌شود افراد به‌جای محدود کردن و جزئیات دقیق‌تر، گسترده‌تر و جامع‌تر فکر کنند. در اصطلاح روان‌شناختی، پوشیدن کت و شلوار افراد را تشویق می‌کند تا از پردازش انتزاعی آسان‌تر از پردازش انضمامی استفاده کنند.

تحقیقات در مورد تأثیر لباس بر شناخت آراد برندینگ در مراحل اولیه خود باقی مانده است. مطالعه مشابه دیگری نشان داد که وقتی آزمودنی‌ها کت سفیدی می‌پوشیدند که فکر می‌کردند متعلق به یک پزشک است، توجه بیشتری می‌کردند، تأثیری که وقتی معتقد بودند این لباس مال یک نقاش است باقی نمی‌ماند. اما اثرات روانشناختی لباس تنها برای چند روش مشخص شده است که مغز محرک ها را درک می کند.

 

گفته می‌شود، در محل کار، زمانی که برخی مجبورند کت و شلوار بپوشند، زمانی که لباس به پردازش انتزاعی می‌پردازد، پیامدهای خاصی وجود دارد. مایکل اسلپیان، یکی دیگر از نویسندگان مقاله و استاد دانشگاه می‌گوید: «اگر در محل کار، بازخورد انتقادی دریافت کنید، اگر در مورد آن با یک سبک پردازش مشخص فکر کنید، به احتمال زیاد جیوه قرمز شما تأثیر منفی می‌گذارد.

مدیریت در مدرسه بازرگانی کلمبیا اسلپیان اضافه کرد که فکر کردن به پول با سبک پردازش انتزاعی ممکن است باعث شود فرد از خریدهای تکانشی به نفع رفتارهای پس انداز هوشمندتر و بلندمدت خودداری کند.

محققان پس از یک سری آزمایشات به یافته خود رسیدند. دو نفر اول از دانش‌آموزان خواستند که بدون هیچ دستورالعمل طنزی حاضر شوند، رسمی بودن لباسی را که به طور اتفاقی پوشیده بودند ارزیابی کنند، و سپس چند تست شناختی آزمایش شده و واقعی را برای تعیین سبک پردازش آنها انجام دهند. در این آزمون‌ها، رسمیت خود رتبه‌بندی شده با طرفداری از پردازش انتزاعی همبستگی داشت.

اما از آنجایی که به گفته محققان، «دانشجویان این دانشگاه تمایل دارند لباس مجلسی شیک بپوشند»، دستورالعمل‌های صریح برای حضور در آزمایشگاه با لباس رسمی لازم بود تا دانش‌آموزان تنها با شلوار ورزشی حاضر نشوند.

زمانی که آزمودنی‌هایی که به «لباس‌هایی که در مصاحبه شغلی می‌پوشید»، آزمون‌های شناختی مشابهی را انجام دادند، پردازش انتزاعی‌تری نسبت به گروهی که «لباس‌هایی را که در کلاس می‌پوشید» نشان دادند. این نتیجه ای بود که به محققان اجازه داد به یک پیوند علی برسند.

 

  • منابع:
    1. The Cognitive Consequences of Formal Clothing
  • تبلیغات:
    1. گوگرد: جنبه های بالینی و سم شناسی آن
    2. جوراب ها در طول های مختلف تولید می شوند
    3. قهوه مخلوط پیچیده ای از بیش از هزار ماده شیمیایی
    4. کپوبافی شهیون | بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات کپوبافی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.