از جو هاشمی امروز به عنوان بو گیر استفاده کنید

پس از گندم، بیشترین کشت «غلات آب و هوایی خنک» در ترکیه جو است و از آنجایی که نسبت به گندم در برابر شرایط سخت مقاوم‌تر است، در سراسر کشور کشت می‌شود، اما منطقه آناتولی مرکزی مقام اول را در تولید دارد.

استان هایی که جو هاشمی امروز بیشتر در آن کشت می شود قونیه، آنکارا، شانلی اورفا، آفیون کاراهیسار، اسکی شهیر و دیاربکر هستند و در سال 1988، کل تولید جو ترکیه 7.5 میلیون تن بود.

کشت جو بسته به شرایط آب و هوایی در تابستان یا پاییز انجام می شود و با توسعه صنعت آبجو در دهه 1970، هم تولید و هم گرایش به دم کردن انواع جو مانند “توکاک” و “ویکتوری” افزایش یافت.

آنها از جو، که اولین گیاه کشت شده بود، در دوران پیش از تاریخ مصر باستان به عنوان غذا استفاده می کردند بنابراین قدمت کشت جو به دوران باستان باز می گردد.

جو هاشمی امروز

امروزه نیز جو در مناطق مرتفع کوهستانی به ویژه در مناطق قطبی که امکان کشت گندم وجود ندارد، کشت و به عنوان غذا استفاده می شود.

به خصوص جو یک گونه گیاهی همه کاره است و دارای خواص دارویی برای آب جو است که در درمان گیاهی استفاده می شود.

علاوه بر این، برای بسیاری از بیماری ها در برابر بیماری های پوستی، دردهای عضلانی، مشکلات کلیوی و ریوی اثرات مفیدی دارد.

خوب بودن برای درمان ادم نیز از جمله فواید جو است و برای این مزیت، دو قاشق غذاخوری جو و سه قوس ساقه آلبالو را به چهار لیوان آب اضافه می کنند سپس به مدت ده دقیقه می جوشانند و صاف می کنند.

یک فنجان قهوه چهار بار در روز، یک روز در میان می نوشند و در عین حال جو از بزرگ شدن پروستات جلوگیری می کند و در برابر استفراغ موثر است و گلودرد و سردرد را برطرف می کند.