زیتون ضد التهاب تیروئید کم کار را برطرف می کند

برای افراد مسن، زیتون ضد التهاب به تقویت بافت استخوانی، بهبود عملکرد کبد کمک می کند. میوه درختان زیتون حاوی مقدار زیادی چربی گیاهی با کیفیت بالا است و بنابراین ارزش غذایی و انرژی بالایی دارد.

پالپ خام زیتون حاوی پروتئین (6%)، فیبر (9%)، آب (23%)، پکتین، چربی یا روغن (56%)، قند، ویتامین B ، C ، کاروتن، پتاسیم ، کلسیم ، گلیکوزید، خاکستر است. مواد مواد موجود در زیتون غشای سلولی و غشاهای مخاطی را تقویت می کند، تأثیر مفیدی بر عملکرد معده، پانکراس، کبد و سیستم قلبی عروقی دارد.

آنها به بهبود زخم کمک می کنند، بدن را از سموم و سموم پاک می کنند. متخصصان تغذیه معتقدند خوردن زیتون سیاه که نمک کمتری دارد از ایجاد زخم معده جلوگیری می کند.

و خوردن 20 عدد زیتون در ماه یک پیشگیری عالی از رسوبات تارتار و تشکیل سنگ در اندام های مختلف (مجاری صفراوی، کیسه صفرا، کلیه ها) است. مفیدترین روغن (اگرچه عطر و بوی غیر معمولی دارد) اولین روغن فشرده سرد در نظر گرفته می شود.

زیتون

اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در روغن (استئاریک، اولئیک، پالمیتیک) می توانند سطح کلسترول را کاهش داده و روند پیری را کاهش دهند. جای تعجب نیست که زیتون و روغن زیتون یکی از عناصر اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای هستند.

به گفته محققان، ترکیب آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم، روغن زیتون را به یک عامل ضد سرطان برای تومورهای سینه، روده بزرگ و پوست تبدیل می کند. استفاده از روغن زیتون باعث بهبود عملکرد مجاری صفراوی، رفع یبوست و ترمیم مخاط معده می شود.

کنسرو زیتون همچنین حاوی روغن است، به این معنی که آنها تأثیر مفیدی بر بدن ما دارند. روغن زیتون را می توان با موفقیت با سوختگی، ساییدگی، کبودی و نیش حشرات روغن کاری کرد.

و البته از آن در لوازم آرایشی خانگی استفاده کنید: ماسکی که از مخلوط زرده تخم مرغ و 70 گرم رنگ روغن تهیه شده است، پوست را سفت و شاداب می کند زیتون عملا هیچ گونه منع مصرفی ندارد.

اما روغن زیتون را نباید برای کوله سیستیت استفاده کرد، زیرا اثر کلرتیک دارد، علاوه بر این، افراد چاق به دلیل کالری بالای آن باید در مصرف آن متعادل باشند.

علاوه بر این، استفاده از زیتون ها با احتیاط ضروری است – به اصطلاح زیتون سیاه، که در واقع زیتون سیاه شده ای است که با محلول خاصی درمان می شود. چنین محصولی می تواند به بدن آسیب برساند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.