کیوی برای شب یلدا مصرفش برای زنان باردار ممنوع شد

اعتقاد بر این است که کیوی برای شب یلدا از چین سرچشمه می گیرد و در اصل به آن یانگ تائو می گفتند. هنگامی که میوه به نیوزلند رسید، فروشندگان محلی نام آن را به “انگور فرنگی چینی” تغییر دادند تا به بازار بفروشند.

هنگامی که این نام در میان مردم طنین انداز نشد، کیوی در سال 1959 به عنوان میوه کیوی در بازار عرضه شد و این غذا را به نام پرنده ملی نیوزلند نامگذاری کرد.

امروزه کیوی برای شب یلدا را می توان به انواع دستور العمل های مختلف از سالاد گرفته تا دسر اضافه کرد. طعم آنها اغلب به عنوان ترکیبی از توت فرنگی و انگور توصیف می شود و کیوی اغلب طعم گرمسیری را به دستور العمل هایی که در آنها گنجانده شده است اضافه می کند.

یکی از مزایای سلامتی خوردن کیوی این است که می تواند ایمنی شما را تقویت کند. کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و ویتامین C می تواند به بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند.

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند باعث بیماری هایی مانند آلزایمر، بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت شوند.

کیوی
SONY DSC

کیوی همچنین حاوی کاروتنوئیدها، پلی فنول ها و فیبر غذایی است و یک مطالعه نشان داد که بین این اجزا و محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا همبستگی وجود دارد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که مواد مغذی موجود در کیوی می تواند فشار خون را کاهش دهد که می تواند از بدن در برابر حملات قلبی و سکته محافظت کند.

کیوی حاوی زیگزانتین و لوتئین است، دو ترکیبی که مسئول ایجاد ویتامین A هستند. ویتامین A مسئول شفاف نگه داشتن قرنیه (بخش بیرونی چشم) است و زمانی که نیاز به تنظیم با نورهای کم نور دارد به بینایی شما کمک می کند.

این دو ترکیب همچنین ممکن است از چشم در برابر آب مروارید محافظت کرده و به جذب نوری که می تواند به شبکیه چشم آسیب برساند کمک کند.

یک فنجان کیوی همچنین حاوی تقریباً 20 درصد مس توصیه شده روزانه است که یک ماده معدنی مهم برای سیستم عصبی شما است. سیستم عصبی در سلامت شبکیه نقش دارد، بخشی از چشم شما که مسئول تبدیل تصاویر به تکانه های الکتریکی است که مغز شما می خواند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.