سفره قلمکار اصفهان که برای گرم کردن موتور خودرو استفاده می شود

رومیزی به منسوجاتی گفته می شود که به منظور محافظت از سطح تمام میزهایی که برای خوردن استفاده می کنیم، تولید می شوند و به طور معمول، در خانه ها بخش مهمی از آشپزخانه یا اتاق نشیمن است.

استفاده از سفره قلمکار اصفهان از قرون وسطی آغاز شد و یکی از مهم ترین اشیاء روی میزهای سلطنتی بود که قصد داشت ادب، ظرافت و اصالت را نشان دهد.

رومیزی یکی از مهم ترین نکاتی است که در رستوران ها یا هتل ها جلوه ای خوب می دهد، جایی که تمیزی، کیفیت و زیبایی حاکم است و آنها نه تنها وظیفه محافظت از میز را بر عهده دارند، بلکه در مورد مکانی که آنها را پیدا می کنیم چیزهای زیادی خواهند گفت.

سفره ها بسته به مواد مورد استفاده، طرح و شکل آن انواع مختلفی دارند و در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

سفره قلمکار اصفهان

سفره های کتان

این نوع رومیزی ها در برابر شکستگی پارچه مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل معمولاً با ظرافت و کیفیت همراه هستند و با توجه به مقاومت بالایی که دارند می توان گفت از جمله مواردی هستند که سالیان سال در شرایط عالی ماندگاری دارند.

این یکی از موارد مورد علاقه برای همه کسانی است که بسیار خواستار هستند.

بسیاری از طرح های آنها ظریف و پیچیده هستند و در برخی موارد می توان آنها را با شکوه در نظر گرفت.

از طرفی سفره های کتانی در همه قالب ها پذیرفته می شود اما در مورد میزهای مستطیلی بزرگ جلوه ای از شکوه ایجاد می شود که بسیار چشمگیرتر است.

رومیزی تفلون ضد لک

این نوع رومیزی ها معمولاً همیشه نتیجه طبیعی تری نسبت به نوع رزینی ارائه می دهند.

تفلون محصولی است که وظیفه دفع مایعات و لکه ها را بر عهده دارد و به لطف آنها می توان از روی میز به دلیل عبور نکردن آنها به سطح محافظت کرد و تنها با استفاده از یک پارچه مرطوب می توان هرگونه بقایای یا لکه را از بین برد.